Sufiforum.com

2009'da başlayan SUFİFORUM'da İslam; İslam Tasavvuf Geleneği ile ilgili her türlü güncel ya da 'eskimez' konular yer almaktadır. İçerik yenilemeleri tasavvuf.name sitesinden sürdürülmektedir. ALLAH YÂR OLSUN.

Giriş |  Kayıt




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Mevlana ve Mevlevilik rant oldu!
MesajGönderilme zamanı: 05.10.09, 21:23 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24.04.09, 13:19
Mesajlar: 55
Mevlana ve Mevlevilik rant oldu!

Murat Menteş, Ömer Tuğrul İnançer’le 30 Eylül’de 802’inci doğum gününü kutladığımız Hz. Mevlana ve Mevlevilik’ten yola çıkarak bir sohbet gerçekleştirdi..

Pazar 04.10.2009

Murat Menteş - Star


Mevlana adı işletme ve mamullere verilebilir mi? Hıristiyanlar Mevleviliğe geçebilir mi? Mevlana hakkındaki romanlarda asıl mesele ne? Osmanlı da tekkeleri kapattı mı? Semazenler dönerken içlerinden ne söylüyor? Modern birey derviş olabilir mi? Dinle Neyden - Mesnevi Sohbetleri adlı kitabıyla önemli konulara parmak basan sanat ve kültür adamı Ömer Tuğrul İnançer’le 30 Eylül’de 802’inci doğum gününü kutladığımız Hz. Mevlana ve Mevlevilik’ten yola çıkarak bir sohbet gerçekleştirdik

• Hz. Mevlana’yı doğru anlamamızı engelleyen temel problemler neler?

Cehalet ve sathilik. Her siyasinin ağzında, her hoşgörü lakırdısının ardında, koca Anadolu’dan üç tane isim var: ‘Mevlana, Hacı Bektaş, Yunus Emre.’ Bir de terbiye noksanı var. Mesela, büyüklere ismen hitap edilmez. ‘Hazret-i Mevlana’ demeliyiz.

• Mevlana adının işletmelere, ürünlere verilmesi bir sadakat ya da ‘adını yaşatma’ sayılabilir mi?

Onun adını ticarileştirmedir. Hz. Mevla-na’nın adı verilmiş kasap, işkembeci, egzozcu, kebapçı, otel, pide var! Garson bağırıyor ‘Kes yarım Mevlana!’ Konya’da, isminin başında ‘Mevlana’ olan otel, Mevlana yazılı terlik veriyor!

• Üç isimden başkası anılmıyor dediniz. Anadolu’da çok mu veli var?

Bırakın büyük şehirleri, kasaba ve köylerde fikir, bilim, düşünce ve ‘adam olma’ hayatına muazzam katkılarda bulunmuş insanlarımız var. İznik’te Eşrefoğlu Abdullah Rumi, Darende’de Somuncu Baba Hamideddin-i Veli, Uşak Kabaklar Köyü’nde Alaaddin-i Uşşaki var...

YUNUSLUK BİR MESLEK

• Bu üç isim neden tercih ediliyor sizce?

Hacı Bektaş Veli siyasete alet ediliyor. Hz. Mevlana, kişilerin kendi noksanlıklarına perde kılınıyor. Hz. Yunus Emre başka bir siyasete alet ediliyor. Fuat Köprülü ve Agâh Sırrı Levend’in tespitlerine göre Yunus Emre Divanı diye basılan kitaplardaki şiirlerin sadece 14’ü ona ait. Diğerleri Miskin Yunus, Emrem Yunus, Derviş Yunus gibi zatların. Yunusluk, Türk Tasavvuf Edebiyatı’nda bir meslektir.

• Bunca yanlış anlama ve pürüzle birlikte, Hz. Mevlana’ya yönelik ilginin artmasını neye bağlıyorsunuz?

Bu bir siyasi yasağın gevşemesinden kaynaklanan bir haldir. 1925’teki tekkeler kapatılmış, 1950’lerden itibaren, dünyanın en estetik dinî merasimi olan Mevlevi ayininin yapılmasına izin verilmiştir. Çoğu kimse tasavvufu Mevlevi semaından ibaret sanıyor, o ayrı.

TASAVVUF HOBİ OLAMAZ

• Tekke ve zaviyelerin kapatılmasının mantığı neydi?

Osmanlı zamanında, 1600’lerde, Mevlevi tekkeleri 18 sene kapalı kalmıştır. Siyasi otorite, kendinden başka otorite görmek istemediği için böyle olmuştur.

• Kültür Bakanlığı, Mevlevi ayininin layık olmayan yerlerde ve layık olmayan kişilerce yapılmasının yasaklandığına ilişkin bir genelge yayınlamıştı...

Ama bu genelge henüz tam uygulanmıyor. İnanç ayrı, terbiye ayrı şeydir.

• 30 Eylül, Hz. Mevlana’nın doğum yıldönümüydü, pek bir şey yapılmadı.

2007 yılında Konya Stadyumu’nda adeta bir doğum günü partisi yapıldı. Hz. Mevlana stadyumlara indirgenecek bir zat değildir.

• Tasavvufla hobi olarak ilgilenilir mi?

Hayır. Tasavvuf bir yaşam tarzıdır.

• İtalya’da Sarı Kurdele diye bir grup var. ‘Biz Hıristiyan’ız ama Mevlevi’yiz’ diyorlar?

Olamazsın kardeşim. ‘Ben Peygamber’in ayağının tozuyum’ diyen bir zata intisap etmek için evvela Muhammedî olman lazım. Dönelim, yiyelim, içelim, ney çalalım... Bu mu? Ben onlarla görüştüm. Sordum ‘Sema ederken n’apıyorsunuz?’ ‘Hiçbir şey yapmıyoruz.’ Sema ederken İsm-i Celal çekilir. Ahalimiz de bilmiyor. Semazen, her çarkta bir defa ‘Allah’ der. Mevlevi Ayini’nden önce İsm-i Celal çekildiğini, ondan evvel Mesnevi okunduğunu, ondan evvel mutlaka vakit namazı kılındığını kim biliyor?

TAKLİDİ BİLE İNSANI ADAM EDER

• Mesnevi şerhleri arasında sizin önerdiğiniz hangisidir?

Bugün için en faydalı olanı Tahiru’l Mevlevi’nin şerhidir. Tahiru’l Mevlevi Hz. Mevlana sofrasından beslenmiştir. Eserini 1940’lı yıllarda yazdığı için, günümüze daha ziyade tekabül etmektedir. Hz. Şarih diye anılan, Galata Mevlevihanesi Şeyhi İsmail Rusûhi Ankaravi Hazretleri’nin şerhi fevkaladedir. Ama o lisanı anlayacak bilgiye sahip değiliz.Hem o yazıyı da bilmiyoruz. Ankara Valisi Abidin Paşa’nın şerhi vardır. İsmail Hakkı Bursevi’nin Ruhu’l Mesnevi adlı, Mesnevi’den seçmelerle yaptığı bir kitabı vardır. Yeni basımı yapıldı.

• Mevlevilik ve Hz. Mevlana ile ilgili derinliği kavramaya ilmimiz yetmiyor. Bunun kolay versiyonu yok mu?

Hz. Mevlana ve Mevlevilik öyle yüksek bir yoldur ki onun taklidi ve sahtesi bile adamı adam eder.

Yalnızca Hz. Şems’in anılması büyük hata

• Hz. Mevlana’yı konu eden romanlar hem ilgi gördü hem eleştirildi. Siz de sert sözler söylediniz...

Ben sert şeyler söylemem, kati ve net şeyler söylerim. Bir derviş, şeyhi hakkında ‘Ben onun gibi miskin olmayacağım’ diye düşünemez ve bunu söyleyemez. "Aşk" adlı romanda böyle bir cümle var. Kitabın hiçbir değeri olmadığını göstermeye bu cümle yeter. Kendisine bunları ulaştırdım, gıyabında konuşmuyorum. 1248 yılında Bağdat’ta derviş patlıcan soyuyor. O dönemde orada patlıcan yok ki. Ayrıca, Amerika’daki gayrikanuni bir ilişkinin Hz. Mevlana ile paralelleştirilmesini kabul etmek mümkün değildir.

• Hz. Mevlana ile Hz. Şems arasındaki ilişki hakkında spekülasyonlar yapılıyor...

Aşk, iki beden arasındaki değil, iki gönül arasındaki ilişkidir. Gönülde cinsiyet yoktur. Ayrıca, Hz. Mevlana’nın irşad sürecinde yalnızca Hz. Şems’in anılması büyük hatadır. Mevlana’nın kendi sözü var: ‘Büyük Mevlana, yani babam 5 sene daha yaşasaydı, benim Hz. Şems’e ihtiyacım kalmazdı.’ Hz. Mevlana, babası alem-i cemale intikal ettikten sonra, Seyyid Burhaneddin ile irşadını tamamlamıştır. Ondan sonra Hz. Şems, ondan sonra Selahaddin Zerkub Konevi, ondan sonra Çelebi Hüsameddin neci? Hz. Mevlana ‘Eğer Hüsameddin gibi beni dinleyecek bir kulak olmasaydı ben bu Mesnevi’yi yazamazdım’ diyor ikinci cildin önsözünde.

• Peki niye öncelikle ya da yalnızca Hz. Şems konuşuluyor?

Çünkü bir konuya aklı bir başka yerinde olan insanlar böyle yaklaşır. Bir İslam velisine olmadık sıfatlar yakıştırmak, benim elbette asabiyetimi gerektirir. Aksi takdirde ‘asabiyet-i diniyye’ sahibi de olmamış olurum ki, böyle din saliki olunmaz.

• ‘Hz. Mevlana’yı gündeme getiriyoruz, bu iyi değil mi?’ diyenlere ne diyorsunuz?

Doğru getirin! İlle gündeme getireceğiz diye zemzem kuyusuna tükürerek şöhret olmanın alemi yok.

Liman işçisi de derviş olabilir

• Modern dünyada tasavvufla bağ kurmak ne derece mümkündür?

Tekstil, kılı çul yapma sanatıdır. Tasavvuf ise insan şeklindeki varlığın, hakikaten insan olma sanatıdır. İnsanlığımızın ölçüsü isteklerimizdir. Hz. Mevlana ‘Neye talipsen osun’ diyor. Modern birey daha iyi beslenme, barınma, üreme ve giyinmeye talip. Bunlar aynıyla hayvanlarda da vardır. Peki bizi hayvanlardan ayrı ve üstün kılan farklı istemlerimiz olmayacak mı? O noksanları görmek ve gidermek tasavvufun öğretisidir.

• Günümüzde bir gümrük memuru ya da karate hocası ‘Hamdım, piştim, yandım’ diyebilir mi?

Diyebilir, gayet tabii. Ölçüsü, Hz. Peygamberdir: Baba, dede, koca, tüccar, diplomat, asker, devlet başkanı peygamber... Tv spikeri, maliye memuru ya da liman işçisi de hakikat yolunu yürüyebilir.

• Tasavvufi yönelişte dünyadan el etek çekme yok mudur?

Keşiş anlayışı ile tasavvuf anlayışı ne örtüşür, ne bağdaşır. Hz. Peygamberimiz ‘Dünyası için ahretini, ahreti için dünyasını terk eden bizden değildir’ buyurmuştur. Bizim tarihimizde kalıcı işler yapmış bütün kişiler ya bizzat mutasavvıftır ya da tasavvuf terbiyesinden geçmiştir.

• Peki ya padişahlar?

‘Adil bir hükümdar peygamberlerle haşrolur’ kaidesi gereği, tasavvuf büyükleri padişahlara tasavvuf vecibeleri yüklememiştir. İstisna olarak Sultan Abdülhamit, tahttan indirildikten sonra Şazeliyye’ye intisap etmiştir. Sultan Reşat Han da uzun süren şehzadeliği döneminde Yenikapı Mevlevihanesi’nde Osman Selahaddin Dede’ye çok bağlı bir zattır. Zamanın Konya Çelebisi tarafından kendisine destar-ı şerif, şeyh yetkisi verilmiştir.

• Osmanlı’da dervişlik çok yaygın mıydı?

İntisaplı derviş sayısı hiçbir zaman nüfusun yüzde 3’ünü geçmemiştir. Ama bu yüzde 3 nüfus bütün bilim ve sanat hayatına istikamet vermiştir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mevlana ve Mevlevilik rant oldu!
MesajGönderilme zamanı: 06.04.10, 18:23 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22.01.10, 04:41
Mesajlar: 345
"..Hz. Mevlana ve Mevlevilik öyle yüksek bir yoldur ki onun taklidi ve sahtesi bile adamı adam eder.."

sevgili İnançer üstadın şu cümlesi gayet hoş ve latiftir.. fakat biz de acizane şunu ekleyelim: Mevlevilik'te Mürşid-i kamil emri muvacehesinde asitane hücresine kapanmak vardır.. orada 1001 gün (aralıksız) Çile isterler.. (ibadet riyazat mücahede..).. çileyi kırdın mı ilk günden geri başlatırlar.. hakiki Mevleviliğin bundan edna (düşük) "sahtesi" olmaz.. ama "muhibbiyeti" vardır o ayrı mesele..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mevlana ve Mevlevilik rant oldu!
MesajGönderilme zamanı: 06.04.10, 23:28 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01.04.10, 00:05
Mesajlar: 220
Bugün bazı hindûlar da Mevlevîliği örnek alıp dönüyorlar...Dış dünyaya Hz.Mevlâna (k.s.a) nın yolunu sadece ney ve semadan ibaret gösteren,maneviyatsız,para düşkünü,maneviyat üzerinden geçinen utanmaz devlet politikalarıdır.Ehli olmayan insanları döndürürsen durmadan-ki bu barlara kadar inmiştir-elbette hristiyan mevelevîler bilmem ne çıkar.

_________________
Ne Dervişlikte, ne Şeyhlikte, ne İmamlıkta iş yok... İş, Allah'ın rızasını kazanabilmekte!.. İş, Allah'ın rızasını kazanabilmekte!.. İş, Allah'a kul olabilmekte!..(MZK)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mevlana ve Mevlevilik rant oldu!
MesajGönderilme zamanı: 07.04.10, 12:08 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31.12.08, 09:14
Mesajlar: 764
fakir mevlana hazretlerinin ney çaldığına asla inanmadım..sanırım ölene kadarda inanamayacağım

_________________
Ehl-i Bidat-ı Red ve Tahkir Ediyoruz |


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mevlana ve Mevlevilik rant oldu!
MesajGönderilme zamanı: 07.04.10, 15:21 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22.01.10, 04:41
Mesajlar: 345
not: Mevlana hazretlerinin (ks.) nay çaldığı malum ve mevsuk değildir ama meclislerinde nayların nakkarelerin kudumların rebabların ve deflerin darb edildiği (üflendiği).. mutrib ve goyendelerin ilahilerle beytlerle sayha edip hazirunu vecde getirdiği.. coşkuyla semaa kalkıldığı o coşkun ve taşkın semaların bazı geceler seherlere kadar sürdüğü "alem-i İlim"de malum ve mevsuk hadiselerdir.. en eski Mevlevi kaynaklarında ve sair tabakat kitablarında bu durumlar anlatılmıştır.. ona rağmen Bayram hocamıza (ks.) bir gün derste bi arkadaş şöyle soru sordu: "hocam mevlana hz. nay çalmış diyorlar aslı astarı var mıdır?.." şehid hocamız bir cevap verdi ki onu kitaplar da yazmıyor: " oğlum sen de MEVLANA ol sen de çal !.." bu cevap belki de hz.Mevlana'nın hali sabavetinde veya evail-i halinde nay çalmış olabileceği manasına gelir.. (çocukluğunda bile ayakları yerden kesilen havalara kalkıp ref olan bir zattan bahsediyoruz..) her neyse bunlar ehl-i tarikin tartışacağı mesele değil aslında.. asıl mesele şudur ki: Mevlana-i Rumi deyince bazıları -sırf- şiir musıki ve raks anlarlar.. ah keşke bunları Mevlana hz.nin istima' ettiği gibi "anladığı gibi anlayabilsekdik" demezler.. bunlar Şeriat Sünnet gözetmez işi tümden eğlenceye felsefeye ve edebiyata dökerler.. iyi bir döküm (çığır) değildir bu.. halbuki o hazretin şiirleri (beyti) hezl değildir her biri ayrı Ma'na iklimidir.. raksı ve musıkisi "hobi dance ve eğlence"ye (cesede) aid değildir.. o Sema-ı ruhanidir ve Hakk'ı istima'dır..(1.cild 285. mektub-i şrf.e bakıla orada her mertebenin adamına -mukallide mübtediye mütevassıta ve müntehilere göre Sema' hakkında çok derin beyanatlar var).. bir beyt-i Mevlana şöyle gelir: "şu ud ne der bilir misin? ente hasbî ente kafi ya Allah.."

Ebu Hamza'ya sevgilerle..
imza: Heyeman.. ;)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mevlana ve Mevlevilik rant oldu!
MesajGönderilme zamanı: 08.04.10, 11:16 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31.12.08, 09:14
Mesajlar: 764
hocam eğer ki şeriat indinde ney caiz ise [ ki öyle ortamlarda dahi ehli fasıklar bidatçılar namazsızlar - günahkarlar-riyakarlar - olmayacak.kadın olmayacak genç oğlan olmayacak - yani sadece o büyükler olacak] şu zamandakilere asla caiz değildir ve ahiretde mesuldurler..

raksdan dahi tövbe eyleyen büyükler var iken hala daha şeriatsızlıklar içersinde kendilerini mevlana gibi bir zata nisbet edenlere buğz ediyorum.. lakin bu sadece mevlana hazretleri için değil.bu tarikat-ı aliyeye kendilerini nisbet edipde yani nakşi olupda bu yola bidatlar karıştıranlarada adı-sanı lakabı ne olursa olsun buğz ediyorum.zira imam rabbani r.a tehditi vardır böylelerine...

_________________
Ehl-i Bidat-ı Red ve Tahkir Ediyoruz |


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mevlana ve Mevlevilik rant oldu!
MesajGönderilme zamanı: 09.04.10, 15:12 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31.12.08, 09:14
Mesajlar: 764
Ney'den kasıt Nedir.

mevlana celaleddin kuddise sirruhu kalbinde zat-ı şerifin nurlarının görülmesi ve mevla tealanın rızasının kazanılması arzusu parlayan sıddık arif-i billahı yani veli mürşidi 'ney'e ;asli vatan olan '' haziratu'l kuds'un güzelliği ve içindeki nimetlerin sevgisi kalbinde besleyip ,dünya hayatında garib garib dolaşıp mürşid arayan muhlis kimseleri de ney dinleyen topluma benzetir.

---

هْمچُ نىْ زهْرٍيُ و ةٍرْ يَا قِى كِه دِيْد **هَمْچُو نىْ دِمْ مُشتَا قِى كِه دِيْد

''özellikleriye ney =arif-i billah hem celaliyle zehiri, hemde cemalinin güzelliğiyle tiryakı biraraya getirir.acaba kim ney gibi iştiyaklı muhib arkadaş bulmuştur

***

bu satırlar nakşibendi hulefasından allame şeyh ismail çetin k.s hazretlerinin aşk adlı eserini 2.cildi saife 495-496-497 de geçmektedir.ben sadece 496 de geçenleri aldım.diğerlerinide yazacağım inş.

lakin Allah hamd olsun daha önceden okuduğum bu satırları mevla teala hatırıma getirdide baktım akşam tekrardan.

ismail çetin hazretlerinin verdiği mana üzerine itikad ediniyorum.ve diyorum ki.;

mevlana hazretlerinin ney'den kasdı mürşidi kamillerdir.kaval flüt vesaire değildir.

not: beyiti ben yazdım.hata varsa özür dilerim.heyeman hocam sen bakarsın inş.

_________________
Ehl-i Bidat-ı Red ve Tahkir Ediyoruz |


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mevlana ve Mevlevilik rant oldu!
MesajGönderilme zamanı: 09.04.10, 16:26 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22.01.10, 04:41
Mesajlar: 345
sevgili Ebu hamza dostum, Mesnevi-i şerifde "Nay" terimi iki manaya beraber gelir o hem "mecazen" İnsan (Mürşid-i) kamil'dir hem de "zahiri" manasıyla bildiğimiz "Nay"dır.. elbette ki bizi ilgilendiren ma'na insan-ı Kamil olmasıdır fakat hz.Şarih-i Ankaravi (ks.) bu iki ma'nayı beraber zikreder.. onun gibi bir çok şerhler de iki manayı beraber değerlendirir.. en son Abidin paşa şerhinde de öyle geçiyordu.. (bizzat okumuşum)..

ve şu an ismail Hakkı Bursevi hz.nin (ks.) Mesnevi şerhini okuyorum orada da iki ma'na beraberce (içiçe) zikrediliyor.. hazret bu işe (iki boyutlu) öyle ince ma'nalar veriyor ki hayran olmamak elde değil.. âşık Bayram hocam (ks.) bir coşkunluk anında yavuz sultan selim camiinin kürsisinden şöyle haykırmış: " ben o ismail hakkı Bursevi'nin çişini bile içerim !.. mübarek, Allahu Teala'yı öyle bir anlatıyor ki hayran olmamak (coşup taşmamak) elde değil.." bunu hocamdan bizzat işittim.. azizin derdi boşuna değil..

allame ismail çetin hocaefendi'den Allah razı olsun.. fakat bu cahil onun "tercihli" sözünü "mutlak tercihe" şayan görmez.. bunu (yanlış anlaşılmasın) biz haşa "Nay" dinliyoruz.. "Nay" çalıyoruz diye söylemiyoruz.. biz kim o zikri (ma'nayı) istima' (anlamak) kim Allah aşkına!..

bizim demek istediğimiz şey şudur: Mesnevi-i şrf.de ki "Nay"ı mecazi ma'na mukabilinde zahiri manasıyla da beraber mütalaa etmek Nakşîlerin nakşına (nisbetine) halel getirmez zira bizim bu gibi ibaratla Fıkhi bir cevaz veya fetva çıkardığımız yoktur: Mesnevi şerhinin fennini muhafaza (yani) hem fizik (maddi) nüktesini ve hem kimyaî (manevi) cihetini muraat etmek lazımdır..

şu an elimde bulunan muazzam şerhi okumamış âdem biz ne deriz ne anlar?.. allame ismail çetin hocaefendinin ilmi mertebesi (şerefi) büyük olabilir eyvallah ama onun şu sözünü (...) okuduğumdan beridir kendisinden (neş'esinden ve simasından) pek hazz edemiyorum.. hazret ne buyurmuş: " bediüzzaman bir şey hakkında bir söz demişse (hüküm vermişse) artık o babda başkasının sözüne (yüzüne) bakılamaz.. hatta üstad (rh.a) kendi asrında hiç kimse ile de kıyaslanamaz.." falan diye de gidiyor..

"garîbim bî-kesim yoktur enîsim âhh'dan gayrı.. penâhım destgîrim kalmadı Allah'dan gayrı.." Mevlana Mahmud Efendi hazretleri (ks.) "biş nev ez-Ney çün hikayet mi küned.." beytinin ma'nasında ne buyuruyordu: " bak bir Nay (kamış kaval flüt) bile ayrılık gamından şikayet ediyor (aslının vaslı içün iştiyak etmede..) biz bir Nay kadar bile olamadık!.." fefhem cidden.. :(


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mevlana ve Mevlevilik rant oldu!
MesajGönderilme zamanı: 09.04.10, 16:43 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31.12.08, 09:14
Mesajlar: 764
hocam ankaravi derken ismail ankaravi yani ruhusi baba yı mı söylüyorsunuz.?

_________________
Ehl-i Bidat-ı Red ve Tahkir Ediyoruz |


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Mevlana ve Mevlevilik rant oldu!
MesajGönderilme zamanı: 09.04.10, 16:47 #mesajın linki (?)
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22.01.10, 04:41
Mesajlar: 345
evet hocam, Hz.Şarih: İsmail Ankaravi-i Rusuhi hazretleri (ks.) onu (yıllar önce) bir gece rüyamda gördümdü: gece vakti hanesinin etrafında fırr dönüyorum ve dönerken de ellerimle evinin tozlarını siliyorum elhamdülillah..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
   Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye