Alıntı:
Valahi hayret bir itiraz ya.. ebu Hamza dostum, sen tarikat münkiri değilsin kardeşim: bu işin ortasını bulacağına illa reddine gidiyorsun olmaz böyle kardeşim.. biz seninle anlaşamayacaz..
hocam malesef anlaşamayacağız.
fakir bir başka konuda olsa gerek eğer ki ney caiz ise diye başlayan kısa bir yazım var idi.
ben ney denilen şu alete karşıyım zira şu zamanda tarikat adına çıkanların ekserisinin zahirdeki halleri şeriata uygun olmadığından nasıl ki asırlar öncesinden ekseri meşayıh raksa semaya dahi karşı duruş sergilemiş ise bazı sebeblerden ötürü o sebeblere kıyas ile fakirde kalben karşıyım.
** öylelerini görüyorum nakşiyim diye iddia sahibi olanların dahi cehri zikir yaptıklarını hatda ayakta raks etdiklerini hatda ve hatda rap tarzı ilahiler icra etdiklerini gördüm.ayrıca daha yeni okudum bazılarının da ney çaldıklarını öğrenmiş oluverdim.
ben bunları bu tarikat-ı aliyeden göremiyorum.red ediyorum.zira imam rabbani r.a tarikatına bunları sokanları zemmediyor.tehdit ediyor.!!!
aşk adlı eserinde ismail çetin efendi hazretleri ney i caiz gören meşayıhı kiramın bazı şartları ileri sürdüğünü kalame alıvermiş.bakıyorum da acaba hangi ney çalan sözde mevlevi cemaatler bunlara riayet ediyorlar.? Allah'u Alem.!! sülemi r.a gibi tasavvuf yolunun pirlerinden bir zatın kendi eserinde bazı cehri zikir erbabının delil aldığı bir hadis hakkında uydurmadır demesini kaale dahi almadan görmezden gelerek delil almışlar.sebeb neden.? aşırı bir şekilde husni zandan.!! bunun içinde rusuhi baba hazretleri de var.hem ben neden rusuhi babayı takmayayım kaale almamayım.ruhul furkan tefsirinde kendisinden nakiller var.
değerli hocam.ben seni Allah için çok seviyorum.her yazında diyorum ki yazan heyeman değil bayram hocam.öyle görüyorum.
değerli hocam : ben mesneviyi dahi efendi hazretleri gibi zatlardan okunmasını tercih ederim.öylede olması lazım.bu hususta bir başka meşayıhın sözü ile misal abidin paşa ve ya rusuhi efendinin sözleri ile efendi hazretlerinin sözü karşı karşıya gelse efendi hazretlerinin sözünü alır diğerlerini almam.eğer ki efendi ney insan-ı kamildir diyorsa efendi hazretleri gibi şeriatı kırk yaran bir zatın sözü efdaldir evladır diyorum.itikadım budur.bu sebeble ney in zahirini red ediyorum.ordaki ney kaval vesaire değil insanı kamildir diyorum.
hocam ben tarikatımda yolumda taassub içindeyim.zira imam rabbani büyüklerimiz bu halde idiler diyor ki besmele-i şerifi dahi cehren çekilmesine musade etmedirler diyorlar.yemek halinde iken hemde..!!!
gözüm gönlüm kalbim şeriatda ihtilaflı meselelerde dahi evla olanı tercih ediyor.ben burda şu forumda her şeyi yazamam çizemem.olurda telefonda ve ya reelde bazı şeyleri daha rahat izah edebilirim ve ya anlatabilirim.
vesselam..